Dacia Forum
Forum destinat pasionaților de automobile Dacia
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Dacia Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE DACIA FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Anna281 pe Simpatie.ro
| Femeie 25 ani Iasi cauta Barbat 25 - 44 ani |
|
skodaru
Daciot 85%
Din: Satu Mare
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Chiar se tine bine acum, e cu totul alta masina fata de ce era cand am luat-o. Daca e cuminte pana la primavara-vara primeste un tratament mai special, ce n-a primit nici 1300-le (inca): alinierea elementelor + revopsire la exterior Ar trebui ca atunci sa-i pun la loc canadele cu niste cauciucuri mai de asfalt, ca de 2 ani e incaltata de iarna permanent Mai sunt multe de facut si se tot aduna, dar macar am inceput sa vad masina din ea
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Am schimbat uleiul, antigelul, i-am bagat un aditiv cu teflon in ulei, am schimbat fisele, curatat toate cele (bujii, platina, pipa delco), schimbat capacul delco. Urmeaza sa ma bag putin si pe instalatia electrica in zona bordului si la stopul stanga spate. Am schimbat si volanul, asta e al 4-lea de cand e masina la mine Urmeaza un drum mai lungut, dupa care inca o luna de naveta ~12 km pe zi, sper sa treaca cu bine
27.5KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
31.8KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Bordul crapa la frig In fiecare iarna inainteaza crapaturile, la anul cred ca o sa ajunga la ceasuri
27.2KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Tovarasul Capsuna 1300
Moderator
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
cauta unu in remat, da-l pe asta cu un pic de silicon
_______________________________________ Sa moara capra vecinului ...
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
L-am dat cu silicon cand am luat masina, iarna urmatoare a crapat, si m-am temut sa nu fie de la silicon... Acum e dat cu crema de ghete.. Nu stiu daca mai gasesc bord din asta necrapat, poate trec la bord de CN, desi nu i-as strica originalitatea
|
|
pus acum 10 ani |
|
tavi_dacia1100
Daciot 100%
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Interesant... Eu nu cred ca am vazut vreun TX cu bord necrapat, pe cand TLX foarte putine cu bordul crapat.
_______________________________________ Cumpar autoturisme Dacia fabricate inainte de 1972 si piese de schimb originale - 0749 993 896
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
TLX-ul vecinei (tot '88) are bordul schimbat din acelasi motiv.. O fi din cauza ca da caldura, spre deosebire de alte dacii?
Cand am luat-o avea crapaturi micute, mai mult sub grila de dezaburire, dupa prima iarna circulata au "rasarit" mai multe...
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
"Dupa lupte seculare" sau ani de cercetare, am reusit sa fac functionale stropitoarele de parbriz Motorasul era terminat, intrase lichid in el si a ruginit. L-am facut bucati, l-am slefuit cat de bine am putut, curatat contactele, pus carbunii in alta pozitie, iar dupa un mic rodaj si-a revenit. Maneta stergatoarelor era si ea terminata, am pus una noua, cea veche nu alimenta pompita. Am curatat instalatia, acum functioneaza, dar nu stiu cum sa conving stropitoarea dreapta sa stropeasca parbrizul, nu luneta!
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Si ca sa-mi aduc aminte ca am lucrat la un TLX, ieri cand am scos-o la o plimbare, auzeam motorul si fiecare consumator electric, amplificat in boxe, de radioul inchis Am scos mufa de la maneta stergatoarelor, nu s-a oprit zgomotul, probabil firele pompitei sunt legate aiurea.. Mi-e si greata sa mai vad ce are, la cat de inteligente au fost babele de la mioveni, nici macar n-au trecut stergatoarele prin contact. Din cauza asta raman tot soiul de circuite infecte (cum ar fi temporizatorul stergatoarelor-complet inutil, dar alimentat permanent) care consuma curent peste noapte, daca nu-i scot alimentarea de pe baterie...
Pana m-am intors acasa a mai disparut zgomotul, sau m-am obisnuit eu cu el, sau mi-a stricat radioul Daca recidiveaza, ma c** in ea instalatie 'moderna', dau gaura in pedalier si pun pompita de picior de 1300
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Radio functioneaza, stropitorile la fel, sunetul a disparut. Probabil trebuia resetat CB-ul, abia acum si-a luat singur noile valori
|
|
pus acum 10 ani |
|
Tovarasul Capsuna 1300
Moderator
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
da-i sa sune, casul, si nu se mai aude nici o problema ))
_______________________________________ Sa moara capra vecinului ...
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Ce sa sune, ca-i o harababura electrica la masina asta ca nici casul nu merge mult, cu motorul pornit... Ii dau o vopsea pe la vara si i-o las lui taica-miu ca-i prea de tot, abia am depasit 10.000km cu ea, si deja am o lista mult mai lunga cu piese decat la 1300, desi am schimbat destule si "din mers" La taica-miu nu stiu daca ar face 1000km pe an, si el oricum nu isi da seama de nimic, pana nu se rupe ceva sau nu se opreste motorul singur, la el e totul bine Macar tinichigerie nu e de facut prea multa la ea, doar urmele de soferie ale fostilor proprietari, si a colegilor de parcare
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Pe zapada sunt zmeu cu TLX-ul, dar pe noroi nu mai tine figura, sapa santuri ca nebuna, fara sa o accelerez Abia am reusit sa plec din fata casei, impins de 2 persoane. Inca 2-3 plecari din astea si am instalatie naturala pentru irigare, pentru la vara, fara tevi. Doar dirijez un parau spre urmele de roti
69.6KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Si daca tot e uscat pe jos, am iesit si noi la o tura
22.5KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Ieri stateam in tricou la soare, de azi-noapte e totul alb
39.4KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Tovarasul Capsuna 1300
Moderator
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
cam uda
_______________________________________ Sa moara capra vecinului ...
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Am scapat de zapada dar inca ma lupt cu noroaiele, azi m-au scos vecinii din curte, ca singur ingropam rotile de vii
42.9KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Astazi am umblat cu sora-sa lui NAR, am mai etalat-o pe aici
43.9KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
E mai draguta la prima vedere, dar n-o dau pe a mea pe asta, nu imi place cum se conduce, nu e la fel de legata Motorul merge diferit pentru ca are carb nou, nu are probleme cu pornirea nici la rece nici la cald, dar nu trage mai bine decat a mea, si probabil are si consum normal, fata de a mea care se crede diesel
44.4KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Azi am bibilit-o de parca as tine la ea, ieri ziceam ca-i dau foc, m-a lasat a nu stiu cata oara la greu, am dus-o pe sora-mea la autogara pe jos, cu bagaje, si in intarziere Am umblat la ea seara cu mecanicul - scanteie buna, benzina vine, nivel bun, bujiile uscate, negre pe margine (de la ulei) dar cu electrozii caramizii. Am incarcat bateria, si azi dimineata a pornit relativ usor, chiar fara soc, doar din spritzuri, si n-a mai facut probleme azi. Am schimbat o lamela la un stergator, am aranjat grila de dupa capota ca fusese montata pe frig si intuneric, am indreptat rama de la geamul soferului si am reglat portiera cat s-a putut cu finete, urmeaza ciocanul, ca am impins cremaliera la maxim si inca e luft prea mare, sta ca si cum n-ar fi inchisa de tot. Am schimbat filtrul de aer, i-am spalat carcasa, am spalat si contra aripa aia cu ocazia asta. M-am bagat sub ea sa vad ce bate, si am facut o lista: -bucse brate inferioare (S-D) -pivoti inferiori (S-D) -placute frana -pivot superior (D) -bucsa brat superior (D) -rulment/rulmenti (S). Nici geometria nu e ok, trebuie facuta si aia deodata cu revizia. La motor deocamdata nu e nimic de facut, a primit recent bobina noua preventiv, presiunea la ulei nu mai scade prea tare, trage bine, consumul parca a crescut putin (sau e din cauza pretului ) si scoate fum, dar n-am de gand sa-l fac, cel putin nu prea curand.
46.5KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
La partea electrica mai am treaba, as avea nevoie de alt stop pe partea dreapta, temporizator nou la stergatoare, maneta de semnalizare si poate si releul. Ma bucur ca nu am nici o treaba cu franele, dupa ce am facut pe dos aproape toate sfaturile 'cunoscatorilor': -masina a ajuns la mine cu etrieri si cilindri ASAM -schimbat repartitor, pus ASAM -schimbat racord etrier, pus primul gasit, la 12 lei -aruncat pompa originala (dupa ce m-am chinuit sa-i schimb garnituri si pistonase) -luat din dezmembrari pompa de CN, nici n-am desfacut-o, am testat-o cu o surubelnita si am montat-o direct pe masina, in fata REMAT-ului Cam asa arata tigania, si sincer e cea mai buna si mai durabila frana pe care am intalnit-o pana acum pe Dacie. Mai trebuie sa-i 'papucesc' si celalalt fir, sa-mi indice in bord in caz ca scade lichidul, desi de anul trecut, de cand am schimbat tot lichidul nu am mai completat deloc, acum in primavara a scazut cativa mm, dar n-am inca ce completa.
39.6KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
19.2KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Din pacate pentru masina e mai mult folosita decat 'surubarita', nu prea intra in nici un fel de plan de refacere, cel putin nu in viitorul apropiat. Pune un anunt cu bordul, sigur sunt doritori
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Aveam in plan sa schimb finala cu una de inox, si intre timp a inceput sa sufle undeva pe sub masina, mai aproape de motor... Numai bine am ajuns in fata portii, pregatit sa schimb finala si sa vad pe unde trebuie sudata fisura ce se mai auzea, ca atunci cand m-am urcat in masina dupa ce am deschis poarta, sa-mi cada toba intermediara pe jos, atarnand de restul tevii spre finala Ma bucur ca n-am patit asta in drum. M-am bagat sub ea si am scos intermediara, cat am frecat teava ce duce la finala s-a rupt in dreptul puntii, de mancata ce era Ca sa am cu ce ajunge acasa am indreptat-o si am "pansat-o" cu o foita de tabla, dar sufla pe toate partile, deci se anunta alta distractie, trebuie sa iau teava noua si s-o iau de la capat. Concluzia e ca Conexul e asa cum il stiam, produs din carton cu adaos de fier (ca altfel n-ar rugini ). In 2011 am luat masina cu evacuarea relativ noua, se vedea ca e schimbata recent. In 2012-2013 deja a cedat finala, am pus alta folosita Conex, a tinut exact 2-3 luni, am reparat-o pe prima, a facut gauri in alte locuri... Ma bucur ca pana la urma nu sunt nevoit sa pun nici un Conex pe 1300
87.3KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Am schimbat 60% din evacuare, mai exact intermediara, teava de legatura si finala. Odata cu renuntarea la finala fara site, cu iesire de 5-6 cm, brusc nu-mi mai recunosc masina. A cui o fi Dacia asta, de nu urla? Incerc s-o pregatesc de ITP dar greu ma misc, din cauza serviciului. Am cumparat toata lista de pe cealalta pagina + cate ceva in plus, dar nu stiu cand reusesc sa le pun. In rest, benzina sa fie (s-a si ieftinit ), ca 'RABA' merge bine. Chiar am facut din nou o comparatie cu celalalt TLX la care am acces, si a mea e mult mai ok, desi aia face vizite la mecanic cel putin de 2x mai des decat a mea, sta la garaj, circula rar si doar la drum lung...
19KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Pana la revizie, am inzestrat-o cu folie pe spate, ca de mult o amenintam
36.5KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
E aproape gata de ITP, mai umblu la frane (garnituri pompa si cablu pe spate), si o scot la asfalt
45.7KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Mici activitati agricole
68.9KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
In rest, apa, baie, reglaje, benzina, si talpa. Bataie inca nu si-a luat. Am kit ambreaj de uzina, dar fara rulment... Prin mai il pun
35KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Cutia e demontata, placa si discul arata ok, dar au ceva uzura
64.3KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Problemele probabil au aparut de la un distantier dintre placa si rulment, care s-a spart...
53.3KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
Ambreajul e pus, lucreaza bine dar am ramas cu trepidatii la plecarea de pe loc, si un smucet cand trec din frana de motor in accelerare, sau invers. Tampoanele sunt ca noi toate (la motor mai ales sunt foarte rigide), motorul nu intrerupe. Am schimbat contactul UAMT care mecanic functiona foarte bine, cu unul ASAM, si am scapat de problema pornirii pretentioase, mai ales la cald. Ma oftica fiabilitatea redusa a modelului, desi nu am un exemplar prost intretinut, si am mecanic bun, nu tine nici macar o luna, fara sa observ inca o piesa ce trebuie inlocuita. Asta pe langa cheltuielile mai mari, pe care le tot aman (cauciucuri, antifon, vopsea, faruri). Am cumparat si un termostat, dar nu scrie temperatura pe el... O sa il montez candva, ca mi se pare ca se incinge prea tare, la drumuri lungi, desi are suficient curent de aer.
|
|
pus acum 8 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
64.9KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
44.8KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
Daniel93
Admin
Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 12 ani
|
|
|
pus acum 8 ani |
|