Dacia Forum
Forum destinat pasionaților de automobile Dacia
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Dacia Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE DACIA FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: didiland 21 ani
 | Femeie 21 ani Bucuresti cauta Barbat 31 - 49 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Deschid si eu un topic cu ce mai am prin magazie, pe langa piesele de 1300 Incep cu Mobra 50 Super: Prima mobra am avut-o pe la 13-14 ani, cu ceva lipsuri si cadrul stramb.. A fost primul motor cu care am avut de-a face. Ii lipseau niste piese din carburator si magnetoul cu totul. Am facut rost de piese si am lucrat pur si simplu in joaca, pana intr-o zi, in care am realizat ca fieratania din fata mea e completa (tehnic vorbind) si nu mai are nevoie decat de benzina si o pedala.. I-am dat cele necesare, iar rezultatul a fost surpinzator (sau mai bine zis socant): a pornit la prima pedala, si a mers cateva secunde, scotand un nor de fum albastru. Fiind prima experienta de genul asta, m-am inrosit la fata, am bagat-o in magazie si am asteptat sa vina taicamiu de la servici, s-o pornim de-a binelea In seara aia i-am schimbat uleiul, a pornit-o tata, si am dat mai multe ture de strada, inebunind vecinii (avea toba goala ). Au urmat cateva plimbari prin cartier (unele pe ascuns, fara tata ) si cateva prin padure, de neuitat. Acum 2 sau 3 ani, a mai gasit tata o mobra de vanzare, cu cadrul in stare foarte buna (al nostru era indoit destul de tare in spate). Am cumparat-o si pe aia, cu un portbagaj de 1300 si jumatate de piese. Am pus rezervorul, farul si motorul de pe cea veche, insa n-am mai avut chef s-o fac functionala, fiind prins deja de boala fierataniei mele preferate, 1300-le albastru Poate nu v-am plictisit cu romanul meu , pun niste poze de astazi, sa va mai odihniti ochii dupa atata citit 
37.2KB
|
|
pus acum 12 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|

36.2KB
|
|
pus acum 12 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
"pregatita" si vopsita de mine, la spray 
40.4KB
|
|
pus acum 12 ani |
|
Tovarasul Capsuna 1300
Moderator
 Inregistrat: acum 13 ani
|
|
ooo motociclistule da e faina imi plac, vopseste-o calumea si e brici
_______________________________________ Sa moara capra vecinului ...
|
|
pus acum 12 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
O sa fie si ea restaurata, ca am toate piesele necesare si nu e deloc complicat, in comparatie cu o masina Imi trebuie doar timp si spatiu 
|
|
pus acum 12 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
De ceva timp ma chinui sa imi fac un compresor. Initial vroiam sa cumpar ceva low cost, de 50 de litri, insa am dat peste o oferta buna: un compresor modificat, cu butelie de 100L si compresor de Raba. Am ceva de munca la el, nu are motor si trebuie refacuta o conducta, insa la banii pe care i-am dat pe el, am sa ies in avantaj, daca rezolv problema motorului.
36.5KB
|
|
pus acum 12 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Am progresat cu compresorul Am si motorul, trebuie doar montat.. Imi mai trebuie un manometru si suport pentru motor (cu intinator pt curea), apoi filtre, cuplaje, pistoale... 
42.7KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Pistolul care va fi folosit la grund, fuller, vopsea mai "nashpa" 
30.3KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
|
pus acum 11 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Si filtrul de aer, care va fi montat pe furtun, cat mai aproape de pistol 
28KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Piesele sunt Yato si Vorel, sa speram ca nu e doar firma de ele 
37.3KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Si mai aproape de adevar 
67.1KB
|
|
pus acum 11 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Urmatorul proiect de garaj va fi garajul in sine, cu rol de vopsitorie. Ca idee va fi structura din lemn, fundatie de beton cu ventilatie in podea, pereti din OSB-uri la exterior, captusititi cu polistiren pe interior, iar pe viitor, tencuit interiorul si vopsit cu vopsea lavabila, pentru a elimina praful. Cateva lampi cu tuburi neon, compresorul undeva in exteriorul garajului, intr-o anexa, ca sa nu imi sparga timpanele Incalzirea pe lemne, dar trebuie gandita si asta, pentru ca o simpla soba nu e prea eficienta si ar putea afecta lucrarile. Am vazut in unele service-uri tunuri de caldura, electrice sau pe lemne, dar mi-e frica sa nu ridice praf. Toate astea costa timp si (multi) bani, dar eu ma incapatanez sa cred ca nu e doar un vis, desi momentan am doar spatiu, idei si multa vointa 
|
|
pus acum 11 ani |
|
Tovarasul Capsuna 1300
Moderator
 Inregistrat: acum 13 ani
|
|
ba esti meserias in compresoare, aia da
_______________________________________ Sa moara capra vecinului ...
|
|
pus acum 11 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Nu sunt eu meserias, am avut noroc cu asta Eram pornit sa cumpar un compresor gata facut, de 50l de la baumax, si tot sunam sa aflu daca e pe stoc... si se tot epuizau.. Apoi am dat de un anunt cu un compresor tot de 50l, din Botosani. Am sunat omul, il vanduse, dar ne-am luat cu vorba, si mi-a zis "mai am unul de 100l, piston de saviem.. numai motor ii mai trebuie". L-am refuzat, am inchis, iar a 2-a zi l-am sunat si am stabilit ca il cumpar, si am mers direct la el, nici n-am mai intrat in Baumax Instalatia (teava) a facut-o un prieten, motorul e cumparat la pret mic de la o cunostinta care m-a luat la p**a ca nu i-am zis ca vreau compresor, ca tocmai dezmembrase unul complet , iar restul le-am invatat/inteles, cu ajutorul forumurilor 
|
|
pus acum 11 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Cred ca am ajuns la varianta finala a proiectului de garaj. Dupa ce am schimbat de n ori locatia, am stabilit sa ma apuc de o sura veche, unde am tinut 1300-le, care daca o las "in pace", oricum cade, si e pacat de ea. Cu ocazia asta scap si de o ruina din curte, si ma fac si cu teren gata consolidat + multe materiale bune. Mai exact, jumatatea stanga din imagine o demolez, si in locul ei fac garajul, probabil cu 1m mai lung la intrare, si ceva mai lat in prima parte, unde o sa fie atelierul meu, + o anexa ceva pentru alte surubareli, ca nu-s singurul 'surubache' din familie, am avut de la cine mosteni talentul asta de a aduna harburi pe langa casa, auto sau nu Revenind la proiect, m-am gandit cam asa: -schelet din lemn -pereti imbracati cu OSB pe exterior, eventual vopsit rapid la pistol, sa reziste la ploaie -vechea temelie de piatra imbracata in beton, cum am facut si cu casa, si in timp turnata si o sapa ceva -acoperis din coli de tabla -placat totul (in afara de podea) cu polistiren, prinsa plasa si data o mana de adeziv, dupa care vopsea lavabila
Cam asta e tot, si am estimat ca distractia sa ma ajunga undeva pe la 3000 de lei in prima faza, dupa care mult mai sus, cand o sa imi permit sapa, izolatia (polistirenul) si ventilatia. Avantajele folosirii vechii suri sunt: -e trecuta deja in acte, nu trebuie autorizatie -are racord la electricitate autorizat (ca era doar pentru un bec din grajd si o sa schimb eu acel racord e partea a 2-a ) -e foarte ferit, pot lucra in liniste -o gramada de lemn refolosibil -peisaj frumos pe directia in care fac geam Dezavantaje: -traseu cam lung pentru masini de la drum pana aici, deci probleme mari cu noroiul -cam 30m de la conducta de apa, pe viitor vreau si racord la apa, sau poate ma multumesc cu rezervor -toata constructia contine lemn, iar grajdul de langa la fel, si e foarte riscant pentru partea de sudura, cel putin pana reusesc sa tencuiesc si sa torn sapa.
Repet, topicul e plictisitor, nu-l bagati in seama. E mai mult o gandire cu "voce tare". Mi-e mai usor sa fac planurile daca scriu toate detaliile undeva, si jurnal n-am chef sa scriu, e cam pitzi 
49.6KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Pana la garaj serios, cat inca nu e sezonul fiarelor, ne mai prostim cu diverse 'tiuninguri'. Victima, masina unui prieten 
28KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Daniel93 a scris:
Victima, masina unui prieten  |
Nu de alta, dar cu a mea am cam terminat 
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Si alta lucrare, tot masina unui prieten. Si mai sunt si altele, dar n-am poze 
12.7KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Inca un set de 'neoane' 
39.3KB
|
|
pus acum 10 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Astazi mi-am exersat abilitatile de sudor, construind un gratar. Unde va fi garaj, nu poate lipsi asa ceva... 
47.5KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Cupola "clean" (adica demontat barele longitudinale si astupat gaurile), la un Focus break 
38.7KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
Melancolic
Daciot 4%
Inregistrat: acum 9 ani
|
|
Salutare ,
Daniel ma poti indruma si pe mine cum este montat compresorul de raba pe butelie. Am un compressor de acest gen si tare mi-ar fi de folos si mie in garaj , chiar daca vreau sa il folosesc pt. lucrul cu lemn (vopsit / slefuit).
Poate cine stie mai cade si un Trabant la reparat !!!!
Spor la treaba si spor la lucrari !
Multumesc ! Seara buna !
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Butelia are echiparea originala, a fost compresor romanesc, facut de uzina "Timpuri noi". Pe acea teava sunt asa: -supapa de siguranta; deschide in cazul in care se depaseste presiunea maxima (8-10bar), ca sa nu pocneasca altceva -manometru -presostat, care opreste si porneste motorul in functie de reglaj; mi s-a explicat ca decupleaza de exemplu la 8bar, iar cuplajul e cu aprox 1.5 mai mic, la 6.5. Motorul trebuie sa aiba 3-4kW, si o turatie maricica, ideal de vreo 3000rpm.
Pentru a lega compresorul la butelie, am dat unui strungar reductia folosita pe camion, i-am aratat ce filet sa reproduca, iar pe cealalta parte i-am cerut filet normal de 1/2". Apoi i-am inmanat lucrarea unui prieten care face instalatii sanitare, si mi-a pus o teava de cupru dreapta, un cot, apoi parca 2m de teava de cupru maleabila, pe care a facut-o serpentina pentru racire, ca sa intre aerul mai rece in butelie, sa nu se formeze foarte mult condens. Nu am gasit supapa de sens capabila sa reziste la presiunea asta, asa ca am pus o clapeta de sens, exact la intrarea in butelie, sa opreasca cat de cat presiunea, sa nu impinga compresorul inapoi.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Asta e acea teava cu accesoriile, de la stanga la dreapta: supapa de refulare, manometru, presostat.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Melancolic
Daciot 4%
Inregistrat: acum 9 ani
|
|
Salut ,
Multumesc frumos pt. raspunsul prompt. Am ceva idee de cum se leaga la butelie (am o porcarie cumparata de 24 litri care face zgomot infernal si merge non stop cand pornesc pistolul de vopsit).
Sunt nelamurit cu compresorul in sine (o sa revin maine/poimaine cu poze) pe care il am.
Are o gaura laterala unde venea cred pompa de ulei si un stut/holender unde se monta o conducta(cred ca tot de ulei). Trebuie facut un pahar ceva pt. alimentare cu ulei ?
In week end cred ca ma voi ocupa mai serios sa finalizez acest. proiect.
Seara buna , Iti multumesc inca odata pentru ajutor.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
Da, se pune un furtunas ceva, cu loc unde sa 'scuipe' uleiul in sus, apoi sa se prelinga inapoi. Parca barbotare se cheama procedeul. Pentru compresor static e suficient, pe camion am inteles ca primea ulei sub presiune.
|
|
pus acum 9 ani |
|
Daniel93
Admin
 Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
|
|
La spart m-am priceput, sa vedem ce-mi iese la construit 
45.3KB
|
|
pus acum 9 ani |
|