Dacia Forum
Forum destinat pasionaților de automobile Dacia
Lista Forumurilor Pe Tematici
Dacia Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE DACIA FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
didiland 21 ani
Femeie
21 ani
Bucuresti
cauta Barbat
31 - 49 ani
Dacia Forum / Garajul meu / Mobra S50 si alte surubaieli de-ale mele Moderat de CatalinSV, Tovarasul Capsuna 1300
Autor
Mesaj Pagini: 1
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Deschid si eu un topic cu ce mai am prin magazie, pe langa piesele de 1300 
Incep cu Mobra 50 Super:
Prima mobra am avut-o pe la 13-14 ani, cu ceva lipsuri si cadrul stramb.. A fost primul motor cu care am avut de-a face.
Ii lipseau niste piese din carburator si magnetoul cu totul.
Am facut rost de piese si am lucrat pur si simplu in joaca, pana intr-o zi, in care am realizat ca fieratania din fata mea e completa (tehnic vorbind) si nu mai are nevoie decat de benzina si o pedala.. I-am dat cele necesare, iar rezultatul a fost surpinzator (sau mai bine zis socant): a pornit la prima pedala, si a mers cateva secunde, scotand un nor de fum albastru. Fiind prima experienta de genul asta, m-am inrosit la fata, am bagat-o in magazie si am asteptat sa vina taicamiu de la servici, s-o pornim de-a binelea
In seara aia i-am schimbat uleiul, a pornit-o tata, si am dat mai multe ture de strada, inebunind vecinii (avea toba goala  ).
Au urmat cateva plimbari prin cartier (unele pe ascuns, fara tata  ) si cateva prin padure, de neuitat.
Acum 2 sau 3 ani, a mai gasit tata o mobra de vanzare, cu cadrul in stare foarte buna (al nostru era indoit destul de tare in spate). Am cumparat-o si pe aia, cu un portbagaj de 1300 si jumatate de piese. Am pus rezervorul, farul si motorul de pe cea veche, insa n-am mai avut chef s-o fac functionala, fiind prins deja de boala fierataniei mele preferate, 1300-le albastru 
Poate nu v-am plictisit cu romanul meu  , pun niste poze de astazi, sa va mai odihniti ochii dupa atata citit 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele deschid topic mai prin magazie, langa piesele 1300  incep

37.2KB


pus acum 12 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani


mobra s50 alte surubaieli de-ale mele Admin

36.2KB


pus acum 12 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
"pregatita" si vopsita de mine, la spray 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele vopsita mine, Admin

40.4KB


pus acum 12 ani
   
Tovarasul Capsuna 1300
Moderator

Inregistrat: acum 13 ani
ooo motociclistule   da e faina imi plac, vopseste-o calumea si e brici

_______________________________________
Sa moara capra vecinului ...

pus acum 12 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
O sa fie si ea restaurata, ca am toate piesele necesare si nu e deloc complicat, in comparatie cu o masina 
Imi trebuie doar timp si spatiu


pus acum 12 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
De ceva timp ma chinui sa imi fac un compresor.
Initial vroiam sa cumpar ceva low cost, de 50 de litri, insa am dat peste o oferta buna: un compresor modificat, cu butelie de 100L si compresor de Raba.
Am ceva de munca la el, nu are motor si trebuie refacuta o conducta, insa la banii pe care i-am dat pe el, am sa ies in avantaj, daca rezolv problema motorului.

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele ceva timp chinui imi fac vroiam cumpar ceva low cost, litri, Admin

36.5KB


pus acum 12 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Am progresat cu compresorul 
Am si motorul, trebuie doar montat.. Imi mai trebuie un manometru si suport pentru motor (cu intinator pt curea), apoi filtre, cuplaje, pistoale... 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele progresat motorul, trebuie doar montat.. imi mai trebuie Admin

42.7KB


pus acum 11 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Pistolul care va fi folosit la grund, fuller, vopsea mai "nashpa" 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele pistolul care folosit grund, fuller, vopsea mai Admin

30.3KB


pus acum 11 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Cel pentru antifon

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele cel pentru antifon Admin

24.3KB


pus acum 11 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Si filtrul de aer, care va fi montat pe furtun, cat mai aproape de pistol 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele filtrul aer, care montat furtun, cat mai aproape Admin

28KB


pus acum 11 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Piesele sunt Yato si Vorel, sa speram ca nu e doar firma de ele 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele piesele sunt yato vorel, speram doar firma ele  Admin

37.3KB


pus acum 11 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Si mai aproape de adevar 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele mai aproape Admin

67.1KB


pus acum 11 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Urmatorul proiect de garaj va fi garajul in sine, cu rol de vopsitorie.
Ca idee va fi structura din lemn, fundatie de beton cu ventilatie in podea, pereti din OSB-uri la exterior, captusititi cu polistiren pe interior, iar pe viitor, tencuit interiorul si vopsit cu vopsea lavabila, pentru a elimina praful.
Cateva lampi cu tuburi neon, compresorul undeva in exteriorul garajului, intr-o anexa, ca sa nu imi sparga timpanele 
Incalzirea pe lemne, dar trebuie gandita si asta, pentru ca o simpla soba nu e prea eficienta si ar putea afecta lucrarile. Am vazut in unele service-uri tunuri de caldura, electrice sau pe lemne, dar mi-e frica sa nu ridice praf.
Toate astea costa timp si (multi) bani, dar eu ma incapatanez sa cred ca nu e doar un vis, desi momentan am doar spatiu, idei si multa vointa 


pus acum 11 ani
   
Tovarasul Capsuna 1300
Moderator

Inregistrat: acum 13 ani
ba esti meserias in compresoare, aia da

_______________________________________
Sa moara capra vecinului ...

pus acum 11 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Nu sunt eu meserias, am avut noroc cu asta 
Eram pornit sa cumpar un compresor gata facut, de 50l de la baumax, si tot sunam sa aflu daca e pe stoc... si se tot epuizau.. Apoi am dat de un anunt cu un compresor tot de 50l, din Botosani. Am sunat omul, il vanduse, dar ne-am luat cu vorba, si mi-a zis "mai am unul de 100l, piston de saviem.. numai motor ii mai trebuie". L-am refuzat, am inchis, iar a 2-a zi l-am sunat si am stabilit ca il cumpar, si am mers direct la el, nici n-am mai intrat in Baumax 
Instalatia (teava) a facut-o un prieten, motorul e cumparat la pret mic de la o cunostinta care m-a luat la p**a ca nu i-am zis ca vreau compresor, ca tocmai dezmembrase unul complet  , iar restul le-am invatat/inteles, cu ajutorul forumurilor 


pus acum 11 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Cred ca am ajuns la varianta finala a proiectului de garaj.
Dupa ce am schimbat de n ori locatia, am stabilit sa ma apuc de o sura veche, unde am tinut 1300-le, care daca o las "in pace", oricum cade, si e pacat de ea. Cu ocazia asta scap si de o ruina din curte, si ma fac si cu teren gata consolidat + multe materiale bune.
Mai exact, jumatatea stanga din imagine o demolez, si in locul ei fac garajul, probabil cu 1m mai lung la intrare, si ceva mai lat in prima parte, unde o sa fie atelierul meu, + o anexa ceva pentru alte surubareli, ca nu-s singurul 'surubache' din familie, am avut de la cine mosteni talentul asta de a aduna harburi pe langa casa, auto sau nu 
Revenind la proiect, m-am gandit cam asa:
-schelet din lemn
-pereti imbracati cu OSB pe exterior, eventual vopsit rapid la pistol, sa reziste la ploaie
-vechea temelie de piatra imbracata in beton, cum am facut si cu casa, si in timp turnata si o sapa ceva
-acoperis din coli de tabla
-placat totul (in afara de podea) cu polistiren, prinsa plasa si data o mana de adeziv, dupa care vopsea lavabila

Cam asta e tot, si am estimat ca distractia sa ma ajunga undeva pe la 3000 de lei in prima faza, dupa care mult mai sus, cand o sa imi permit sapa, izolatia (polistirenul) si ventilatia.
Avantajele folosirii vechii suri sunt:
-e trecuta deja in acte, nu trebuie autorizatie
-are racord la electricitate autorizat (ca era doar pentru un bec din grajd si o sa schimb eu acel racord e partea a 2-a  )
-e foarte ferit, pot lucra in liniste
-o gramada de lemn refolosibil
-peisaj frumos pe directia in care fac geam   
Dezavantaje:
-traseu cam lung pentru masini de la drum pana aici, deci probleme mari cu noroiul 
-cam 30m de la conducta de apa, pe viitor vreau si racord la apa, sau poate ma multumesc cu rezervor
-toata constructia contine lemn, iar grajdul de langa la fel, si e foarte riscant pentru partea de sudura, cel putin pana reusesc sa tencuiesc si sa torn sapa.

Repet, topicul e plictisitor, nu-l bagati in seama. E mai mult o gandire cu "voce tare". Mi-e mai usor sa fac planurile daca scriu toate detaliile undeva, si jurnal n-am chef sa scriu, e cam pitzi 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele cred ajuns varianta finala garaj.dupa schimbat ori locatia, Admin

49.6KB


pus acum 10 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Pana la garaj serios, cat inca nu e sezonul fiarelor, ne mai prostim cu diverse 'tiuninguri'.
Victima, masina unui prieten 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele pana garaj serios, cat inca sezonul fiarelor, mai prostim Admin

28KB


pus acum 10 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani

Daniel93 a scris:


Victima, masina unui prieten 


Nu de alta, dar cu a mea am cam terminat 



pus acum 10 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Si alta lucrare, tot masina unui prieten. Si mai sunt si altele, dar n-am poze 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele alta lucrare, tot masina unui prieten. mai sunt altele, dar Admin

12.7KB


pus acum 10 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Inca un set de 'neoane' 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele inca set Admin

39.3KB


pus acum 10 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Astazi mi-am exersat abilitatile de sudor, construind un gratar.
Unde va fi garaj, nu poate lipsi asa ceva... 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele astazi mi-am exersat sudor, construind garaj, poate lipsi asa Admin

47.5KB


pus acum 9 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Cupola "clean" (adica demontat barele longitudinale si astupat gaurile), la un Focus break 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele cupola (adica demontat barele astupat gaurile), focus Admin

38.7KB


pus acum 9 ani
   
Melancolic
Daciot 4%

Inregistrat: acum 9 ani
Salutare ,

Daniel ma poti indruma si pe mine cum este montat compresorul de raba pe butelie.
Am un compressor de acest gen si tare mi-ar fi de folos si mie in garaj , chiar daca vreau sa il folosesc pt. lucrul cu lemn (vopsit / slefuit).

Poate cine stie mai cade si un Trabant la reparat !!!!

Spor la treaba si spor la lucrari !

Multumesc ! Seara buna !


pus acum 9 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Butelia are echiparea originala, a fost compresor romanesc, facut de uzina "Timpuri noi". Pe acea teava sunt asa:
-supapa de siguranta; deschide in cazul in care se depaseste presiunea maxima (8-10bar), ca sa nu pocneasca altceva
-manometru
-presostat, care opreste si porneste motorul in functie de reglaj; mi s-a explicat ca decupleaza de exemplu la 8bar, iar cuplajul e cu aprox 1.5 mai mic, la 6.5.
Motorul trebuie sa aiba 3-4kW, si o turatie maricica, ideal de vreo 3000rpm.

Pentru a lega compresorul la butelie, am dat unui strungar reductia folosita pe camion, i-am aratat ce filet sa reproduca, iar pe cealalta parte i-am cerut filet normal de 1/2". Apoi i-am inmanat lucrarea unui prieten care face instalatii sanitare, si mi-a pus o teava de cupru dreapta, un cot, apoi parca 2m de teava de cupru maleabila, pe care a facut-o serpentina pentru racire, ca sa intre aerul mai rece in butelie, sa nu se formeze foarte mult condens. Nu am gasit supapa de sens capabila sa reziste la presiunea asta, asa ca am pus o clapeta de sens, exact la intrarea in butelie, sa opreasca cat de cat presiunea, sa nu impinga compresorul inapoi.


pus acum 9 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Asta e acea teava cu accesoriile, de la stanga la dreapta:
supapa de refulare, manometru, presostat.


pus acum 9 ani
   
Melancolic
Daciot 4%

Inregistrat: acum 9 ani
Salut ,

Multumesc frumos pt. raspunsul prompt. Am ceva idee de cum se leaga la butelie (am o porcarie cumparata de 24 litri care face zgomot infernal si merge non stop cand pornesc pistolul de vopsit).

Sunt nelamurit cu compresorul in sine (o sa revin maine/poimaine cu poze) pe care il am.

Are o gaura laterala unde venea cred pompa de ulei si un stut/holender unde se monta o conducta(cred ca tot de ulei). Trebuie facut un pahar ceva pt. alimentare cu ulei ?

In week end cred ca ma voi ocupa mai serios sa finalizez acest. proiect.

Seara buna ,
Iti multumesc inca odata pentru ajutor.


pus acum 9 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Da, se pune un furtunas ceva, cu loc unde sa 'scuipe' uleiul in sus, apoi sa se prelinga inapoi. Parca barbotare se cheama procedeul. Pentru compresor static e suficient, pe camion am inteles ca primea ulei sub presiune.

pus acum 9 ani
   
Daniel93
Admin

Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
La spart m-am priceput, sa vedem ce-mi iese la construit 

mobra s50 alte surubaieli de-ale mele spart m-am priceput, vedem ce-mi iese Admin

45.3KB


pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la