In primul rand, vreau sa mentionez ca imi retrag cuvintele(care erau menite sa fie ultimele mele cuvinte pe acest forum), cu toate ca erau adevarate, dar erau spuse la nervi si oricum degeaba... Asa ca m-am razgandit si mai bine contribui si eu putin la activitatea acestui forum...
Deci: In sfarsit am putin timp sa pun pozele cu ultima achizite... Este a 37-a Dacie 1300 fabricata in Romania(de fapt asamblata). In rest, las pozele sa vorbeasca(si sper sa le poata vedea toata lumea, pt. ca din obisnuinta le-am pus tot pe 99poze.ro si unii antivirusi il blocheaza).Dacia_Before_After
_______________________________________ Cumpar autoturisme Dacia fabricate inainte de 1972 si piese de schimb originale - 0749 993 896
pus acum 12 ani
Tovarasul Capsuna 1300
Moderator Inregistrat: acum 13 ani
ma bucur ca te-ai reintors pe forum, stiam eu ca ceva suspect acolo fain foarte fain sa o folosesti cu sanatate, pozele nu le pot vedea nu ma lasa antivirusul ( va averizez cu intrare pe sit-ul acela e plin de virusi). mai ai de bibilit la ea ceva, cum ar fi sa cureti de vopsea placutele de la serii, in portbagaj, nah da ai timp....
_______________________________________ Sa moara capra vecinului ...
pus acum 12 ani
Generalísimo
Daciot 100% Inregistrat: acum 13 ani
O achizitie cel putin interesanta, felicitari!!! Totusi, ma intreb in ce masura mai e originala. Din cate am vazut in poze, barele de protectie nu erau originale, nici volanul, iar frana de mana vad ca e la podea...
Daniel93
Admin Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Frumoasa masina, a avut nevoie de multa sudura? Scaunele sunt superbe
pus acum 12 ani
tavi_dacia1100
Daciot 100%
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Multumesc! Barele si volanul acum sunt originale. Oricum, mai sunt multe chestii neoriginale, dar sper ca in timp sa fac rost de ele. Nu am sudat nimic la ea.
Modificat de tavi_dacia1100 (acum 12 ani)
_______________________________________ Cumpar autoturisme Dacia fabricate inainte de 1972 si piese de schimb originale - 0749 993 896
pus acum 12 ani
NovaGTi2000
Daciot 85% Din: Satu Mare
Inregistrat: acum 13 ani
Arata foarte bine! Felicitari! Pfuu daca nu ai sudat nimic la ea inseamna ca inca e o masina forta buna!
pus acum 12 ani
roby_1300_rap
Daciot 100% Inregistrat: acum 13 ani
felicitari frate sa ofolosesti sanatos si pe una si pe alta daca pot te mai ajut si eu cumva cu piese bafta mai departe
Barele si volanul acum sunt originale. Oricum, mai sunt multe chestii neoriginale, dar sper ca in timp sa fac rost de ele.
Volanul nu este original. Acesta este un volan de Renault 12 (sau doar capacul e de Renault 12). Dacia 1300 prima serie a avut un volan identic cu cel al Daciei 1100: . Nu spun ca volanul pe care l-ai pus tu nu e frumos. Imi place foarte mult. Nu spun ca trebuie sa-l schimbi.
Daca ai ocazia, trebuie sa faci rost si de scaune-fata cu cotiera intre ele.
Capacul care il avea volanul asta nu avea banutul colorat si atunci am pus un capac de R10.
Da, dar nici volanul nu e original. Dacia 1300 prima serie (1969 - 1972) avea volan cu spite argintii cu buline negre, ca Dacia 1100.
Nici vorba!
_______________________________________ Cumpar autoturisme Dacia fabricate inainte de 1972 si piese de schimb originale - 0749 993 896
pus acum 12 ani
Generalísimo
Daciot 100% Inregistrat: acum 13 ani
Ba da. Uite-te la pozele cu Dacia 1300 visinie, din 1970, din link-ul pe care l-am postat mai sus. Vei spune ca volanul nu e original. Fals! E original. Cunosc pe cineva, in Bucuresti, care are o 1300 din '70, crem, in stare perfecta, ca noua. 100% originala. Participa cu ea la expozitii. Are volan de 1100. Eu am 32 de ani (in curind 33) si am vazut multe Dacii 1300 cu volan de 1100, inca de pe vremea lui Ceausescu, in anii '80. La vremea respectiva, inca mai existau destul de multe 1300 din prima serie, nu ca azi, cind mai sint citeva si modificate. Daca nu ma crezi, intreaba pe forumuri, poate te lamureste cineva.
Uite si una din '72, tot cu volan ca la 1100: Vezi, deci, ca sunt prea multe 1300 cu acest fel de volan pentru a presupune ca la toate le-a fost schimbat volanul. Sa nu ma intelegi gresit. Nu tin neaparat sa arat ca am dreptate. Vreau doar sa stii ce fel de volan trebuie sa pui pe Dacia ta, daca vrei o masina 100% originala.
_______________________________________ Cumpar autoturisme Dacia fabricate inainte de 1972 si piese de schimb originale - 0749 993 896
pus acum 12 ani
Generalísimo
Daciot 100% Inregistrat: acum 13 ani
Da, cunosc filmul. Il pun si eu, ca linkul tau nu merge (sau nu-l pot accesa eu):
Dar eu cred ca, la inceput, multe Dacii 1300 au avut volan de 1100. Pentru simplul motiv ca am vazut mult prea multe cu volan din asta ca sa cred ca la toate le-a fost schimbat. Mult prea multe! Unele pe net, altele in realitate, altele in poze trimise de indivizi care vindeau masinile respective si mi-au trimis pozele la cerere. Cred ca a fost ca la primele modele de 1310, care aveau volan de Dacia 1300 cu elemente de 1310 (stopuri mari si 4 faruri rotunde).
Uita-te si in acest topic, vei vedea ca Alex Mun vinde un "volan de Dacia 1100 sau 1300": Cred ca ar fi bine sa-i asculti pe aia mai batrani , vorbesc din experienta si din cele constatate de-a lungul anilor.
Si o alta observatie: la inceput, Daciile 1100 si 1300 aveau capac de volan cu marginile rotunjite, ca in acest topic: Asta ca sa vezi cate variante de volan au existat, de care cei mai multi nu stiu nimic.
Mda... Fiecare crede ce vrea si gata... Eu oricum stiu cum sta treaba!
_______________________________________ Cumpar autoturisme Dacia fabricate inainte de 1972 si piese de schimb originale - 0749 993 896
pus acum 12 ani
Generalísimo
Daciot 100% Inregistrat: acum 13 ani
Se pare ca, in genere, suporti destul de greu o parere contrara. Da-mi voie sa-ti spun ca asta e o atitudine gresita. Daca nu stii un lucru, nu inseamna ca nu exista. Ti-am dat deja exemplul cu capacele de volan. Sunt sigur ca n-ai remarcat niciodata existenta acestor capace. Si totusi exista. Unul din asta are si Dacia 1300 rosie, cu frana de mana sub bord, din Lujerului (Bucuresti), pe care sunt sigur ca o stii, fiindca ai scris despre ea pe Fiat Forum. O 1100 de pe una din stradutele adiacente parcului Carol are, de asemenea, un astfel de capac. Si totusi, daca ti-as fi spus ca unele din primele Dacii 1100 si 1300 au avut astfel de capace, mi-ai fi raspuns la fel: "Lasa ca stiu eu mai bine!". Daca tu preferi sa ignori realitatea, in loc sa inveti de la altii, e dreptul tau. Eu recunosc ca la motoare nu ma prea pricep. Dar, cand vine vorba de aspectul Daciilor, sunt doctor ("dottore", cum ar spune "simpaticul" nostru presedinte, demis de votul popular si impus de Occidentul suzeran).
Nu e nicio cearta si eu chiar nu am de ce sa ma supar acum, pt. ca stiu ca volanul de pe masina mea e cel care trebuie sa fie, dar cu alt capac(ornamentele de pe brate sunt de 1300, cele cu buline au fost din fabrica numai pe 1100)! Si de existenta capacului de cauciuc normal ca stiu, dar trbuie sa recunosc ca ala chiar nu stiu pe ce modele si in ce perioade a fost pus de fabrica(am vazut pe 1100 din '68 si pe 1300 din '71).
_______________________________________ Cumpar autoturisme Dacia fabricate inainte de 1972 si piese de schimb originale - 0749 993 896
pus acum 12 ani
CatalinSV
Moderator Inregistrat: acum 13 ani
Pe asta o tii in garaj sau circuli cu ea?
pus acum 12 ani
tavi_dacia1100
Daciot 100%
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
O tin in garaj, "visina" e masina de zi cu zi. Apropo, ieri m-am apucat sa fac franele la aia visinie(de vreo 3 luni tot aman) si m-am speriat de ce am gasit acolo: pe dr.-fata placutele erau arse si ferodoul care a mai ramas pe ele era ca sticla), pe spate pistonasele erau intepenite de parca erau sudate, garniturile din pompa erau muci si repartitorul la fel. Cu pompa si franele pe fata am rezolvat(spalat tot si puse garnituri si furtunuri noi), dar repartitorul f**e meciul(scuzati expresia, dar vreo 2 ore m-am tot chinuit si in afara de faptul ca mi-am belit degetele nu am rezolvat nimic) la fel si un pistonas din cilindrul stâng.-spate. Pana sambata viitoare nu cred ca am timp sa mai fac ceva, dar si atunci nu stiu cum o sa rezolv(degeaba le-am incalzit, cred ca pana la urma tai suruburile de la repartitor si pistonasul il rezolv cu o tija si un baros)...
_______________________________________ Cumpar autoturisme Dacia fabricate inainte de 1972 si piese de schimb originale - 0749 993 896
pus acum 12 ani
Generalísimo
Daciot 100% Inregistrat: acum 13 ani
tavi_dacia1100 a scris:
Apropo, ieri m-am apucat sa fac franele la aia visinie(de vreo 3 luni tot aman) si m-am speriat de ce am gasit acolo: pe dr.-fata placutele erau arse si ferodoul care a mai ramas pe ele era ca sticla), pe spate pistonasele erau intepenite de parca erau sudate, garniturile din pompa erau muci si repartitorul la fel. Cu pompa si franele pe fata am rezolvat(spalat tot si puse garnituri si furtunuri noi), dar repartitorul f**e meciul(scuzati expresia, dar vreo 2 ore m-am tot chinuit si in afara de faptul ca mi-am belit degetele nu am rezolvat nimic) la fel si un pistonas din cilindrul stg.-spate. Pana sambata viitoare nu cred ca am timp sa mai fac ceva, dar si atunci nu stiu cum o sa rezolv(degeaba le-am incalzit, cred ca pana la urma tai suruburile de la repartitor si pistonasul il rezolv cu o tija si un baros)...
E posibil asa ceva la o "frantuzoaica"?! N-as fi crezut!
Daniel93
Admin Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Frantuzoaica sau nu, sunt suruburi vechi, nedesfacute de mult. Eu cand am facut revizie la frane la 1300-le meu, pe spate am scos aerisitoarele cu tot cu filetul din cilindru.. Eu am pus pompa si cilindri ASAM, si inca n-am murit Spor la treaba Tavi, poate mai pui ceva poze si cu visinia, sau chiar sa-i faci topic.
pus acum 12 ani
Generalísimo
Daciot 100% Inregistrat: acum 13 ani
Daniel93 a scris:
Frantuzoaica sau nu, sunt suruburi vechi, nedesfacute de mult.
Daniel93
Admin Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
d'Artagnan a scris:
Daniel93 a scris:
Frantuzoaica sau nu, sunt suruburi vechi, nedesfacute de mult.
De acord. Glumeam.
M-am prins Basmele populare de pe alte forumuri spun ca la frantuzoaica ii dai polish si o duci la RCR, iar la romaneasca te chinui s-o faci sa functioneze, se strica toata ziua si de cate ori vrei s-o repari, rupi cate ceva
pus acum 12 ani
tavi_dacia1100
Daciot 100%
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 13 ani
Daniel93 a scris:
Frantuzoaica sau nu, sunt suruburi vechi, nedesfacute de mult. Eu cand am facut revizie la frani la 1300-le meu, pe spate am scos aerisitoarele cu tot cu filetul din cilindru.. Eu am pus pompa si cilindri Asam, si inca n-am murit Spor la treaba Tavi, poate mai pui ceva poze si cu visinia, sau chiar sa-i faci topic.
Pai are topic si Dacia visinie. Apropo, printre pozele cu '69-le am pus si 2 poze in care era tractata de cea visinie si ma mir ca pana acum nu a comentat nimeni in legatura cu prezenta portbagajului de pe ea.
_______________________________________ Cumpar autoturisme Dacia fabricate inainte de 1972 si piese de schimb originale - 0749 993 896
pus acum 12 ani
Daniel93
Admin Din: Vatra Dornei
Inregistrat: acum 13 ani
Uitasem de topicul visiniei De ce sa comentam? Ori ai treaba cu ea, ori o pregatesti de un Rat Rod Eu pe 1300 mai tot timpul aveam portbagaj, ca eu il scoteam, tata tot ma punea sa-l pun la loc...
pus acum 12 ani
Generalísimo
Daciot 100% Inregistrat: acum 13 ani
Daniel93 a scris:
Basmele populare de pe alte forumuri spun ca la frantuzoaica ii dai polish si o duci la RCR, iar la romaneasca te chinui s-o faci sa functioneze, se strica toata ziua si de cate ori vrei s-o repari, rupi cate ceva
Pai asta am vrut sa arat si eu cu gluma aia: ca si frantuzoaicele pun probleme. Si ca dispretul pentru Daciile romanesti este nejustificat. Eu, de pilda, o am pe a mea de aproape un an si nu mi-a facut deloc probleme, de cand am luat-o. Si nici n-am lucrat nimic la partea de mecanica, nici la motor, nici la frane, la nimic. O singura data m-a lasat in drum, ca i-a sarit sau i s-a consumat carbunele de la capacul de delcou, dar asta-i zero. (E drept ca a mea are si multe piese frantuzesti, si nu doar de motor: pe busonul de la rezervor scrie "Made in France", la fel si pe becul pentru numar din spate, pe blocul de lumini s.a.m.d. Nu spun mai mult, ca sa nu-i poluez topicul lui tavi.)
Cunosc pe cineva, in Bucuresti, care are o 1300 din '70, crem, in stare perfecta, ca noua. 100% originala. Participa cu ea la expozitii. Are volan de 1100.
Tocmai m-am intors de la o expozitie de masini vechi de la World Trade Plaza. Am regasit acolo Dacia crem din 1970 si pe proprietarul ei. L-am intrebat daca volanul este original, pus pe masina din fabrica, iar raspunsul a fost afirmativ. De asemenea, mi-a confirmat faptul ca primele Dacii 1300 aveau volane de 1100 din fabrica. Si, tinand cont ca mai are o Dacie 1300 din 1970, cred ca stie ce spune.
Si eu am o Dacie 1300 din 1969 si una din 1970 si spun ca nu au avut din fabrica ornamentele de la volan argintii, cu cerculete...... Intrebati pe DC, pe topicul cu frantuzoaica sau cum ii zice si o sa vedeti ca am dreptate.
_______________________________________ Cumpar autoturisme Dacia fabricate inainte de 1972 si piese de schimb originale - 0749 993 896
pus acum 12 ani
Generalísimo
Daciot 100% Inregistrat: acum 13 ani
Eu sunt de acord cu tine, spun doar ca frantuzoaicele au avut SI volane de 1100. Unele, nu toate.
In ce priveste Dacia ta din 1969, ai luat-o cu volan de 1310, deci nu mi se pare relevanta, din acest punct de vedere.